úterý 29. června 2010

Sniper Ghost Warrior

Dnes se podíváme na hru od polského studia City Interactive které je známé hlavně nepříliš povedenou sérií her Terrorist Takedown a Code of Honor. Nicméně společnost distribuovala i hry jako MotorM4X a World of Goo.

Musím se přiznat, že můj přístup ke hře byl velmi skeptický, nečekal jsem od ní žádné zázraky, dokonce jsem čekal propadák. O to větší bylo mé překvapní. Hra nejenom že dobře vypadá, ale dobře se i hraje. Hra využívá poměrně pokročilý Chrome Engine 4, na kterém staví například i Call of Juarez: Bound in Blood. Po grafické stránce tedy nelze hře moc vytknout, jistě se najde pár detailů které jsou ale přehlédnutelné, protože jako celek je grafika pěkná a nenáročná.


Po herní stránce je hra na první pohled také vydařená, nicméně po několika málo minutách zjistíte že mapy sou pouze koridory ohraničené dřevěným plůtkem, řekou, nebo skálou. Což je škoda protože né vždy je koridor dostatečně široký aby se dalo kolem nepřátel nepozorovaně proplížit, a nezbývá než vytasit pistoly a prostřílet si cestu. Jinak je systém plížení velice povedený, nepřátelé si mezi sebou povídají, telefonují, kašlají a dělají všechno možne aby o nich bylo vědět.


Umělá inteligence nepřátel není nic, čeho by jste se měly bát. Nejsou ani tak hloupý, snaží se krýt a podobně, ale mají neskutečně dlouhé vedení . Pokud si ale nedáte pozor a jdete moc blízko nemáte šanci. Hráčem ovládaná postava toho moc nevydrží a to je jedině dobře protože to nutí k plížení a odstřelování z dálky (možná proto ten nazev :-) ).

 

Odstřelování je ve hře na výborné úrovní. Kulka má správnou balistickou křivku a správnou rychlost. Důležité je také pohlídat si rychlost dechu a tepu, protože po 100 metrovém sprintu se netrefíte ani do stodoly. Pro lepší střelbu můžete zadržet dech, neboli použít jakýsi mód soustředění kdy se zpomalí čas a vy tak můžete v klidu zamířit a vystřelit, velice užitečná věc. Pokud se vám povede pěkný zásah budete odměněni záběrem na letící kulku a následný zásah do nepřítele. Jestli to bude někomu vadit není problém si to vypnout.

Fyzika vypadá také pěkně a nepřátelé se klátí opravdu efektně.


 

Hra má dobrý nápad, uspokojivě spracovaný, nicmeně spousta drobných chyb a nedodělků sráží me hodnocení na: 7/10 a hru rozhodně doporučuji alspoň zkusit.


+ Dobrá hratelnost, Efektní odstřely, Grafika 

- omezené manevrovací možnosti na mapě, zpomalená AI


Systémové požadavky:

  • Windows XP/VISTA/7
  • Intel Pentium 4 3,2 GHz, Intel Pentium D 2.66 GHz, AMD Athlon 64 3500+, a lepší
  • 1 GB RAM (Optimálně 2 GB RAM a výce)
  •  256 MB Paměti na grafické kartě, DirectX 10.0 nebo 9.0c kompatibilní, Shader Model 3.0
  • 6,5 GB místa na disku

Testovano na:

  • AMD Phenom X6 1055T
  • AMD-ATI HD5770
  • Gigabyte MA785GT-UD3H
  • 4GB RAM GAIL VALUE
  • Monitor Acer AL1916W 19"
 
  
  
 
   
 
 
   
 
 

Pokud máte zájem můžete shlédnout video:

část první

část druhá

část tretí

 






Žádné komentáře:

Okomentovat